کد خبر: 12438
تاریخ انتشار: 6 تیر 1403 - 21:24
مسعود پزشکیان در سنندج:
گزارشی از سفر یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به مرکز استان کردستان.

فراتاب: مسعود پزشکیان ،کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز شنبه دوم تیرماه سال‌جاری در نخستین سفر خود به استان کُردستان بعد از ادای احترام به شهدا به دیدار مردم در پارک سپیدار سنندج رفت. پزشکیان در بدو ورود خود در فرودگاه سنندج مورد استقبال چهره‌های شناخته شده سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت و اولین سوال خبرنگاران را نیز بطور نمادین به زبان کُردی پاسخ داد.

حضور مسعود پزشکیان در گلزار شهدای سنندج

پزشکیان پس از استقبال به گلزار شهدای سنندج رفت و بر مزار شهیدان ملا علی و ملا مسلم جلالی زاده ادای احترام نمود.

همچنین با حضور بر مزار مرحوم «بهاالدین ادب» نماینده فقید کردستان در ادوار پنجم و ششم و زوج مرحوم «دکتر آیدا فرزانه و دکتر آروین مرتب» از جانباختگان سقوط هواپیما یاد و نام آنها را گرامی داشت.

سیل خروشان حمایت از پزشکیان در سنندج

این کاندیدای انتخابات سپس به دیدار مردم سنندج در پارک سپیدار سنندج رفت اما با توجه ساعت حضورش (ظهر) به گرمای طاقت فرسا با حضور جمعیتی در حدود ۲۰۰۰ کُردستانی از سراسر شهرستانهای استان مورد استقبال قرار گرفت بطوری‌که با توجه به ظرفیت پارک سپیدار حتی خیابان کشاورز نیز برای دقایقی در تسخیر حامیان پزشکیان بود که از این بین می‌توان به چهره‌های شاخص استان کردستان و سایر استان‌های همجوار همچون جلال جلالی‌زاده ، محمد قسیم عثمانی، محمد محمد رضایی، عبدالجبار کرمی، اقبال محمدی و همچنین روسا و دبیران احزاب مختلف اصلاح طلب و اصولگرایان میانه‌رو، خبرنگاران، بانوان، دانشجویان و دغدغه‌مندان سیاسی اشاره نمود.

رابطه قانون و آزادی

یکی از استقبال کنندگان سیدغریب سجادی ،رئیس ستاد پزشکیان در استان کردستان، بود که در سخنانی با بیان اینکه فقدان حکم‌فرمایی قانون برابر با فقدان آزادی است گفت هرجا جامعه‌ی مدنی پویا و هوشیار نباشد نه قانونی وجود خواهد داشت نه اثری از آزادی باقی خواهد ماند. سجادی خطاب به پزشکیان گفت: دکتر پزشکیان با تمام وجود از جامعه و نهادهای مدنی دفاع کنید تا بیش از این سرمایه‌ی اجتماعی دچار فرسایش اعتماد نشود.»

انتقاد از تحریم انتخابات

جلال جلالی زاده نماینده ادوار یکی دیگر از سخنرانان بود که از جمله اظهار داشت: تحریم انتخابات امری غیرمسئولانه است و  مانع از تحول جامعه سیاسی و مدنی است او سپس با شماره به موضع دکتر پزشکیان در قبال پرونده مهسا امینی فقید گفت به علت حمایت او از خواهرمان ما نیز از او حمایت می‌کنیم.

تاکید بر پایندبی بر اصول و شعارها

سپس نوبت به خود مسعود پزشکیان رسید تا در جمع مردم سنندج از رفع بی‌عدالتی و تبعیض، استفاده از نخبگان کُرد در دستگاه‌های مدیریتی و اجرائی، مبارزه با رانت و فساد، مبارزه با کاسبان تحریم و شرم‌ساری کولبری در مناطق مرزی سخن بگوید او اقتدار کشور را در گرو مشارکت مردم در عرصه سیاسی و بخصوص انتخابات توصیف کرد سخنانی که با استقبال مردم و حاضران روبرو شد. او همچنین وعده داد تا از برخوردهای خشن با زنان جلوگیری کند.

گزارش از سینا گل‌اندامی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار